پیج اینستاگرام سامانه نوبت دهی پزشکان زیبایی
لوگو کلینیک سامانه نوبت دهی پزشکان زیبایی
دسته جراحی‌ها

عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی ممکن است؟

آخرین بروزرسانی: 27 شهریور 1403
خانم جوانی که عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی
فهرست عناوین

گاهی بعد از رینوپلاستی اولیه، نقص‌هایی در دماغ به وجود می‌آیند، که باید طی یک عمل ترمیمی برطرف شوند؛ در صورتی که این نقص‌ها از نوع مشکلات ساختاری و عملکردی باشند و تنفس بیمار را با مشکل مواجه سازند، باید حتما جراحی ترمیمی بینی توسط یک پزشک مجرب انجام گیرد! اما نقص‌های ظاهری مانند افتادگی خفیف نوک بینی، و یا ایجاد قوز بسیار کوچک پشت نوک بینی را می‌توان با تکنیک‌های بدون جراحی، مانند تزریق فیلر یا بوتاکس برطرف نمود! این نوع روش‌ها را تحت عنوان عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی نیز می‌شناسند؛ زیرا اغلب با روش تزریق انجام می‌گیرند، که تنها به بی‌حسی موضعی نیاز خواهند داشت.

در ادامه، توضیحاتی درباره بهترین روش ترمیم بینی بدون بیهوشی ارائه خواهیم داد. همچنین، خواهیم دید که محدودیت‌ها و مزایای این روش‌ها چگونه هستند.

انواع روش‌های عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی

تکنیک‌های عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی، تنها برای رفع مشکلات ظاهری بینی بعد از جراحی رینوپلاستی انجام می‌گیرند؛ بسته به نقص ایجاد شده و بر اساس نظر پزشک متخصص، یکی از روش‌های تزریق فیلر ببینی یا تزریق بوتاکس به بینی، برای ترمیم بینی عمل شده به کار می‌روند.Reconstruction of the Nose

تکنیک لیفت بینی با نخ نیز یکی از روش‌های رینوپلاستی بدون بیهوشی به حساب می‌آید، که از نظر بسیاری از پزشکان جراح زیبایی، چندان تایید نمی‌شود؛ مخصوصا اگر احتمال انجام جراحی ترمیمی بینی در آینده وجود داشته باشد. زیرا این روش، باعث ایجاد اسکارهای داخلی در بینی می‌شود که انجام جراحی در آینده را با چالش همراه می‌سازد!

تکنیک‌های مختلفی برای عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی وجود دارند که به منظور اصلاح مشکلات ظاهری بینی به کار می‌روند. با این حال، برخی از بیماران علاوه بر ترمیم کلی، نیاز به اصلاحات جزئی‌تری مانند ترمیم سوراخ بینی دارند. این نوع ترمیمات معمولاً برای برطرف کردن عدم تقارن یا مشکلات ناشی از جراحی‌های قبلی انجام می‌شود تا نتایج طبیعی‌تری حاصل گردد.

چگونگی عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی

نحوه انجام عمل ترمیم بینی بدون بیهوشی، برای هر یک از موارد یاد شده به قرار زیر است:

  • تزریق فیلر بینی؛ که برای ترمیم نوک بینی و رفع قوز خفیف روی سپتوم گزینه بسیار مناسبی است. در این روش، پزشک جراح محل مورد نظر را به صورت موضعی بی‌حس کرده و فیلر را تزریق می‌کند. نتایج تزریق فیلر به بینی، حدود ۶ تا ۱۲ ماه ماندگار است و پس از آن باید مجددا تزریق انجام گیرد.
  • تزریق بوتاکس به بینی؛ که یک روش مفید برای کاهش چین و چروک‌ها و رفع مشکلات ظاهری نوک بینی است. به طوری که اگر شخص پس از رینوپلاستی اولیه، به هر دلیلی به افتادگی نوک بینی دچار شود، می‌تواند با تزریق بوتاکس افتادگی خفیف را برطرف نماید. انتخاب بهترین محل تزریق بوتاکس به بینی بر میزان اثربخشی آن تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل، پزشک جراح باید تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.

چه کسانی می‌توانند عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی انجام دهند؟

ترمیم کردن بینی بدون بیهوشی، تقریبا برای همه افرادی که از نتیجه رینوپلاستی اولیه خود رضایت کافی ندارند، قابل انجام است؛ اما این نوع عمل ترمیمی، می‌تواند اندازه بینی را کوچکتر و یا مدل بینی را باریک‌تر کند.  در واقع، تنها زمانی می‌توان برای اصلاح فرم بینی از تکنیک‌های بدون جراحی کمک گرفت، که فرد بخواهد به بینی خود حجم داده و یا با بزرگتر کردن بینی خود، آن را با سایر اجزای صورت متناسب‌تر نماید.Can You Fix a Bulbous Nose Without Surgery?

تزریق فیلر برای آن است تا برجستگی‌ها را صاف کرده و تقارن بینی را افزایش دهد. بوتاکس نیز تنها برای لیفت موضعی بینی و رفع افتادگی نوک به کار می‌رود. در برخی موارد نیز برای اصلاح اندازه حفره‌های بینی و تقارن آن‌ها، از تزریق بوتاکس به بینی استفاده می‌شود.

مزایای عمل ترمیم دماغ بدون بیهوشی

رینوپلاستی ترمیمی بدون بیهوشی، نسبت به جراحی مزایایی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمتر تهاجمی بودن رینوپلاستی ترمیمی با تزریق
  • احساس درد کمتر در محل تزریق
  • دوره نقاهت کوتاه مدت
  • قابل انجام در کمتر از ۳۰ دقیقه
  • مشاهده سریع نتایج
  • برگشت‌پذیر بودن در صورت عدم رضایت نتیجه

محدودیت‌های عمل ترمیم بینی بدون بیهوشی

نتیجه حاصل از تزریق فیلر و بوتاکس، حداکثر به مدت ۱۲ ماه باقی می‌ماند؛ بنابراین فرد برای اصلاح فرم بینی، باید در بازه‌های زمانی مشخص نتیجه آن را ترمیم نماید! از طرفی، اگر علاوه بر نقص‌های ظاهری، فرد از نظر تنفس نیز مشکل داشته باشد، باید حتما ترمیم بینی با کمک جراحی اصلاحی انجام گیرد.

معایب عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی

در مواردی که مشکلاتی مانند کجی بیش از حد سپتوم بینی، تقارن آن را بر هم بزند نیز نمی‌توان با تکنیک‌های ترمیم بدون بیهوشی، آن را برطرف نمود؛ یعنی باید حتما رینوپلاستی اصلاحی انجام گیرد.

بهترین پزشک برای جراحی ترمیمی بینی بدون بیهوشی کیست؟

برای عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی، باید به پزشکی مراجعه کنید که در تزریق فیلر و بوتاکس یا روش‌های جایگزین و ایمن، تجربه کافی داشته باشد. در سامانه تماس با پزشکان زیبایی، جمعی از بهترین جراحان زیبایی تهران حضور دارند، که شما می‌توانید برای دریافت خدمات درمانی، از ایشان مشاوره دریافت کنید. اطلاعات تماس موجود در این سامانه، امکان تماس با پزشکان و دریافت نوبت را فراهم نموده است. سوابق و رزومه هر یک از این جراحان برتر نیز در قسمت پزشکان ما، در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات آموزشی مرتبط با این دسته